اجتماعیاخبارپیوندهاخبر ویژه
موضوعات داغ

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث و فوریت های پزشکی شوشتر: ساختمان اورژانس حبیب آباد واقع در دهستان شهید مدرس استانداردهای سازمان اورژانس کشور را ندارند

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث و فوریت های پزشکی شوشتر گفت: ساختمان اورژانس حبیب آباد "واقع در دهستان شهید مدرس" استانداردهای سازمان اورژانس کشور را ندارد.

به گزارش خبرنگار خوزنما، چند روزیست که خبری با عنوان «نیاز فوری مردم دهستان شهید مدرس شوشتر به راه اندازی مرکز فوریت های پزشکی» توسط رسانه هایی نظیر خبرگزاری فارس( حوزه استان خوزستان) و سایر رسانه ها منتشر شده لذا در همین راستا، رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث و فوریت های پزشکی شوشتر اظهار کرد: ساختمان پایگاه اورژانس جاده ای حبیب آباد، با جانمایی نامناسب در سال های گذشته از جانب دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و در زمانی که دانشکده علوم پزشکی شوشتر از اهواز مستقل نشده بود تاسیس شده و استانداردهای لازم را ندارد.

وی افزود: فاصله این ساختمان تا نزدیکترین پایگاه جاده ای (۳۰ کیلومتر) که از مهمترین شروط سازمان اورژانس کشور برای راه اندازی پایگاه های اورژانس است از استانداردهای لازم برخوردار نیست.

ذرتی پور اذعان داشت: تصادفات جاده ای که در این حوزه اتفاق می افتد توسط پایگاه اورژانس جاده ای هدایت(سه راهی مسجد سلیمان) که در فاصله ای نزدیک نسبت به منطقه مذکور قرار دارد پوشش داده می شود و از این حیث نیز، نیازی به راه اندازی پایگاه اورژانس جاده ای حبیب آباد احساس نمی شود.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث و فوریت های پزشکی شوشتر تصریح کرد: دانشکده علوم پزشکی شوشتر در سال های اخیر چندین پایگاه اورژانس شهری و جاده ای با جانمایی مناسب افتتاح کرده که هم اکنون مشغول خدمات رسانی به مردم شهرستان شوشتر هستند و مردم منطقه مذکور نیز در شرایط اضطرار می توانند از خدمات پایگاه اورژانس هدایت یا مراکز جامع خدمات سلامتی که در منطقه وجود دارد استفاده کنند.

وی یاد آور شد: ذکر موارد مارگزیدگی و عقرب گزیدگی نیز توجیه مناسبی برای راه اندازی پایگاه اورژانسی که استانداردهای لازم را ندارد نخواهد بود‌.

ذرتی پور در پایان با بیان اینکه برای راه اندازی یک پایگاه اورژانس نیاز به وجود نیروهای تخصصی رشته فوریت های پزشکی می باشد خاطرنشان کرد: در حال حاضر و با توجه به اینکه تعداد نیروهای تخصصی این رشته با کمبود در سطح کشور مواجه است، راه اندازی این پایگاه که استانداردهای لازم را نیز ندارد، عملا برای دانشکده علوم پزشکی شوشتر در شرایط فعلی امکانپذیر نیست.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا