اجتماعیاخبارپیوندهاخبر ویژهفرهنگی هنری

همایش موسیقی اقوام با عنوان اواز ابشار در شوشتر برگزار شد.

همایش با حضور با شکوه مردم و مسیولین شهرستان همایش موسیقی اواز آبشار با هدف ارج نهادن به موسیقی محلی و مقامی اقوام شوشتر در تالار فرهنگ برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خوزنما، این همایش با حضور معاون فرماندار و دیگر روسای ادارات و اهالی فرهنگ و هنر برگزار شد علی بهرامی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنانی با اشاره به تنوع اقوام و فرهنگ ها و اداب و رسوم ، شوشتر را از لحاظ فرهنگی و هنری و جذابیت همزیستی اقوام شوشتری بختیاری و عرب بی نظیر دانست و گفت :

شوشتر با وجود ظرفیت های بالای هنری و فرهنگی به ویژه موسیقی با توجه به حضور افوام مختلف ، شایسته است بیش از این ها مورد توجه قرار گیرد .

وی افزود: اواز ابشار با هدف تحلیل از شخصیت های تاثیرگذار حوزه ی موسیقی و اجرای موسیقی محلی و مقامی ان هم در روز سی ام اردی بهشت روز ایران گردی و ایران شناسی ، طراحی شد که با حضور بی نظیر مردم همراه شد .

بهرامی گفت : ایران سربلند و قوی در گرو اهمیت دادن به اقوام و توجه به میراث گرانبهای انان شکل میگیرد چرا که فرهنگ و هنر و تمدن و زبان رسمی و ملی ما ریشه در فرهنگ و هنر اقوام مختلف ایرانی دارد و باید به این همه ظرفیت در ابعاد مختلف بیش از این توجه داشت .

لازم به ذکر است در ابن همایش اجرای موسیقی شوشتری ، بختیاری ، سخنرانی استاد عزیز زاده در خصوص اهمیت موسیقی اقوام، سخنرانی استاد توسلی از لرستان در باب موسیقی در شاهنامه ، رونمایی از کتاب موسیقی در عهد ساسانیان اثر استاد بهلول زاده ، توزیع بروشور و نشریه همایش و پخش دو کلیپ ویژه استاد عثمان محمد پرست نوازنده چیره دست کشور و استاد فقید فرهنگ و هنر شوشتر زنده یاد عباس نژاد فتحی ، تجلیل از بیش از بیست و پنج نفر از فعالان این عرصه با لوح و تندیس و جوایز نقدی و شعر خوانی محلی از برنامه های اجرا شده در ابن رویداد هنری یک روزه بود .

کارگاه اموزشی و پژوهشی موسیقی اقوام نیز قرار شد پس از این برنامه توسط هنرمندان شاخص موسیقی شوشتر برگزار شود ،

این رویداد فرهنگی هنری با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شوشتر ، موسسه همایش سازان جوان ، انجمن موسیقی شوشتر ، اموزشگاه تصنیف ، مدیریت تالارها ، ایلیا گرافیک و سینا گرافیک برگزار گردید .‌

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا