اجتماعیاخبار

تقدیر و تشکر کشاورزان گتوند از نماینده مردم شوشتر و گتوند

به گزارش خوزنما، در این جلسه که فرماندار شهرستان و معاون ایشان ، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ، اعضای دفتر نماینده و کارگروه کشاورزی دفتر نماینده مردم شریف شوشتر و گتوند حضور داشتند کشاورزان به بیان مشکلات و دغدغه های خاص خود پرداختند .

مشکلات مطرح شده در این نشست به شرح ذیل بود :

۱_ اجرای طرح ۵۵۰هزار هکتاری مقام معظم رهبری که مسئولین وقت پیگیر جذب سهمیه ای برای کشاورزان شهرستان گتوند نشدند .

۲_ بهسازی جاده گتوند به سمت شهرک مهاجرین بنی نجار

۳_ ساماندهی احشام سطح شهر و ممانعت از ورود آنها به سطح شهر و زمین های کشاورزی

۴_ فراهم نمودن زمینه کشاورزی دانش بنیان و آشنایی کشاورزان با دانش روز

۵_ رفع مشکل آب بهای کشاورزی که در سال ۱۳۸۲ مشمول طرح عفو رهبری شده بود ولی متاسفانه از سال گذشته تا کنون یکباره پروانه چاه ها و آب های زیر زمینی از ۳۰۰هزارتومان به ۲۰میلیون افزایش یافت .

در این جلسه گیلانی بعد از شنیدن دغدغه ها و مشکلات کشاورزان عزیز بیان داشت : کشاورزی در گتوند به چند دلیل عمده بسیار مهم است اول اینکه زمین های کشاورزی ما بین دو رودخانه مهم قرار دارند و به نوعی بین النهرین هستیم دوم اینکه زمین های بسیار حاصل خیز و خوبی داریم وسوم اینکه شغل بیش از ۷۰ درصد مردم گتوند کشاورزی است

گیلانی در ادامه این نشست افزود : ما به کمک برخی دوستان و صادر کنندگان بومی محصولات کشاورزی توانستیم برخی از محصولات کشاورزی را به کشورهای همسایه و اروپایی صادر نماییم .

وی افزود : از مهندس صدریان دعوت کردیم که هفته آینده به شهرستان گتوند سفر کند و مشکلات این عزیزان را مورد بررسی قرار دهد .

عضو کمیسیون انرژی مجلس افزود: با پیگیری هایی که انجام شد عملیات رفع مشکل پمپ کانال شهرستان گتوند شروع شده که امیدواریم در زمان مقرر تکمیل و در اختیار کشاورزان شهرستان گتوند قرار گیرد .

نماینده مردم این را هم گفت : انسجامی که در بین کشاورزان گتوند ایجاد شده واقعا ستودنی است و این وحدت را نباید از دست بدهند .

حسین اسدی پور فرماندار گتوند در این نشست صمیمی بیان نمود : هفته آینده مهندس صدریان مدیر عامل سازمان آب و برق استان خوزستان با دعوت سهراب گیلانی نماینده مردم به گتوند سفر خواهد کرد و تمام موضوعات مطروحه از جمله آب بهای کشاورزی ، جاده شهرک بنی نجار ، طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری و…با مدیرعامل آب و برق خوزستان در میان خواهیم گذاشت و بجد پیگیر این موضوعات می‌باشیم .

فرماندار گتوند در آخر افزود: مشکل انتقال مرکز خدمات کشاورزی از شهر جنت مکان به گتوند بعد از برداشت گندم انشاءالله حل خواهد شد و مرکز خدمات جهاد به گتوند منتقل خواهد شد تا این خواسته کشاورزان عزیز سرانجام پذیرد .

در پایان این نشست صمیمی که دوساعت بطول انجامید کشاورزان شهرستان گتوند از سهراب گیلانی و کارگروه کشاورزی ایشان بابت پیگیری های چند وقت اخیر در خصوص حل مشکل پمپ کانال گتوند و دیگر مشکلات کشاورزی شهرستان کمال تشکر و قدردانی را نمودند .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا