اجتماعیاخبارپیوندهاخبر ویژه
موضوعات داغ

رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر تاکید کرد؛ مردم تب کریمه کنگو را جدی بگیرند

رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر با اشاره به شیوع تب کریمه کنگو در کشور تاکید کرد: مردم تب کریمه کنگو را جدی بگیرند و هشدارهای لازم را رعایت کنند.

به گزارش خوزنما، مجتبی کلانتر اظهار کرد: تب کریمه کنگو (CCHF) یک نوع بیماری مشترک بین حیوان و انسان است که به صورت ناگهانی شروع می شود. و بیشترین علت آن، تماس با دام یا مصرف گوشت های آلوده حاصل از ذبح دامهای غیر مجاز می باشد.

وی افزود: در بسیاری از مواقع این بیماری از طریق نیش کنه‌های آلوده به انسان منتقل می‌شود. اما در برخی دیگر هنگام ذبح حیوان ممکن است این بیماری به افراد منتقل و در بین سایرین پخش شود.

رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر با بیان اینکه مردم باید تب کریمه کنگو را جدی بگیرند و هشدارها را رعایت کنند تاکید کرد: شهروندان حتماً از مراکز مجاز، گوشت قرمز مورد نیاز خود را تهیه نموده و از تهیه گوشت دام و سایر محصولات دامی همچون جگر از کنار جاده‌ها و معابر خودداری شود.

وی ادامه داد: ذبح دام حتما باید در کشتارگاه‌ها انجام شود، زیرا که در تمامی کشتارگاه‌های مجاز، دامپزشکان حضور دارند و دام قبل و بعد از ذبح بررسی و معاینه می‌ شود.

کلانتر در پایان یادآور شد: افرادی هم که ذبح دام را انجام می دهند، باید تمام موارد حفاظت فردی نظیر استفاده از ماسک، دستکش و شست و شوی محل جاری شدن خون دام ذبح شده را رعایت کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا