اجتماعیاخباراقتصادی

کشف ۳۰۰ میلیارد کالای قاچاق در خوزستان/ ۶ قاچاقچی دستگیر شدند

فرمانده مرزبانی خوزستان از توقیف یک فروند شناور تجاری و کشف ۳۰۰ میلیارد ریال کالای قاچاق توسط مرزبانان این استان خبر داد.

سردار لطفعلی پاک‌باز اظهار کرد: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری برای مبارزه قاطعانه با مخلان اقتصادی و حمایت از تولید داخلی در سال جدید، مجموعه مرزبانی استان خوزستان با ایجاد تعامل سازنده با نهادهای امنیتی و انتظامی، سایر ادارات، سازمان‌های دولتی و همچنین مرزنشینان تمام تلاش خود را برای مبارزه با پدیده شوم قاچاق، ایجاد و استمرار امنیت پایدار و همچنین پاسداری از قلمرو سرزمینی ایران اسلامی در جنوب غرب کشور به کار گرفته است.

وی افزود: در همین راستا مأموران در آب‌های شمالی خلیج همیشه فارس با اشرافیت اطلاعاتی و رصد لحظه‌ای، ایجاد گشت‌های مستمر دریایی و کنترل شناورهای عبوری روز گذشته ضمن دستگیری ۶ قاچاقچی موفق شدند که یک فروند شناور باری حامل کالای قاچاق را متوقف کنند.

فرمانده مرزبانی خوزستان تصریح کرد: مأموران این فرماندهی مستقر در پاسگاه شناور «خور زهره» از توابع پایگاه دریابانی ماهشهر با انجام ساعت‌ها کار اطلاعاتی و عملیاتی برنامه‌ریزی شده موفق شدند تا یک فروند شناور تجاری حمل کالای قاچاق را که از کشورهای حوزه خلیج همیشه فارس به مقصد «بندر سجافی» در حرکت بود را شناسایی کنند.

پاک‌باز افزود: در بازرسی دقیق از شناور توقیفی ۲۱۸ دستگاه یخچال، ۶۰۰ دستگاه کولرگازی دو تیکه، ۴۰۰ دستگاه لباسشویی، ۱۵۰ دستگاه تلویزیون ال ای دی، ۸۵ دستگاه مایکروفر، ۱۰۰ عدد موتور کولرگازی، ۲۰۰ عدد گاز کولر، دو دستگاه تردمیل، ۶۷۶ عدد لوازم یدکی خودرو، سه دستگاه گیربکس ماشین سنگین، ۴۰۰ عدد کنتاکتور برق، ۵۰ بسته برچسب شیشه دودی، دو دستگاه موتورسیکلت را کشف کردند.

فرمانده مرزبانی خوزستان عنوان کرد: ارزش تقریبی محموله‌های قاچاق کشف شده توسط کارشناسان ۳۰۰ میلیارد ریال برآورد شد که به همراه متهمان پس از تکمیل پرونده مقدماتی و مستندات کافی تحویل مراجع ذی‌صلاح شدند.

وی بیان کرد: سودجویان و سوداگران مرگ بدانند امروز همبستگی و تعامل مرزبانان و مرزنشینان در حفظ و حراست از مرزهای جمهوری اسلامی ایران در این خطه بیشتر از هر زمان ممکن است و به یاری خداوند متعال عرصه را بر سودجویان و قاچاقچیان در خشکی، هور و کرانه‌های دریا تنگ می‌کنیم.

منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا